Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση στο «Αρχαιολογικό Μουσείο»

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013, οι τουρίστες στο «Αρχαιολογικό Μουσείο» μάλλον  σάστιζαν βλέποντας είκοσι δεκαεξάχρονα  παιδιά κρατώντας τους υπολογιστές  τους , να περιφέρονται αδιάκοπα κατά μήκος του μουσείου. Κοιτάζονταν με απορία, παρατηρώντας  τα  να κοιτούν μια τις προθήκες, μια την οθόνη του υπολογιστή και ξανά πάνω κάτω στο μουσείο. Οι είκοσι αυτοί μαθητές δεν ήταν άλλοι από το τμήμα Α’2 του λυκείου μας, που με πρωτοβουλία του κύριου Μυκωνιάτη επισκέφτηκε το «Αρχαιολογικό μουσείο» για μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση .Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο3

Η επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε δεν ήταν απλά μια περιήγηση στα εκθέματα του μουσείου, ούτε μια ιστορική αναδρομή  από κάποιον έμπειρο ξεναγό. Αντίθετα, κληθήκαμε εμείς ως μαθητές να ανακαλύψουμε τη γνώση, διαβαίνοντας  τα μυστικά σοκάκια του Αρχαίου Κόσμου. Παρατηρώντας τα εκθέματα και συσχετίζοντας τα με τις ήδη κεκτημένες γνώσεις από το μάθημα της Ιστορίας και των Αρχαίων Ελληνικών, απαντήσαμε ηλεκτρονικά σε ένα ερωτηματολόγιο που συνέταξε ο φιλόλογός μας Κ. Μυκωνιάτης σε συνεργασία με τον κ. Οικονόμου και αφορούσε κατά κύριο λόγο τον Μυκηναϊκό πολιτισμό.

Οι περισσότερες ερωτήσεις ήταν κρίσεως και δεν είχαν  αυστηρά σωστή ή λανθασμένη απάντηση. Συνεπώς ο καθένας είχε την ευκαιρία  να εκφράσει τις απόψεις του , πάντα παρακινούμενος από αυτό που παρατηρεί, δίχως το φόβο του λάθους.Οι ερωτήσεις μας «πήγαιναν» από προθήκη σε προθήκη και από έκθεμα σε έκθεμα και έτσι ξεκινούσε μια αναζήτηση όχι μόνο της απάντησης, αλλά και του μέρος στο μουσείο στο οποίο κρυβόταν. Από την προθήκη 6Μ στην 23Μ και πάλι πίσω, πάντα παρατηρώντας  και πληκτρολογώντας, ώσπου να αφήσουμε όλους τους επισκέπτες άναυδους. Κανείς μας δεν σταμάτησε ώσπου να ολοκληρώσει το ερωτηματολόγιο, όσο χρόνο και αν του πήρε, και αυτό φαίνεται να είναι η ζωντανή απόδειξη για το πόσο απήχηση είχε σε όλους τους μαθητές αυτή η επιμορφωτική επίσκεψη.Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο2

Είναι σχεδόν βέβαιο, ότι οι περισσότεροι από εμάς θα ξέχναγαν ήδη από την επόμενη μέρα σχεδόν όλες τις γνώσεις που θα τους μετέφερε ένας από τους ξεναγούς του μουσείου.Αφού όμως γίναμε  εμείς μικροί ιστορικοί, θα αργήσουμε πολύ να ξεχάσουμε τα ευρήματα μας , που μετά από εξονυχιστική έρευνα στα «άδυτα» του μουσείου ανακαλύψαμε.

Νεοφωτίστου Χαριτίνη ΛΑ΄2

Advertisements
This entry was published on Απρίλιος 19, 2013 at 9:05 ΠΜ and is filed under Αρχική Σελίδα. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: