MUN: οι νέοι της δράσης και της δημιουργίας

της Στεφανίας Γεωργαντά Β1΄Λ

IMG_0829“Οι άνθρωποι ξεχνούν. Εμείς είμαστε εδώ για να δράσουμε. Είμαστε εδώ για να φέρουμε αποτελέσματα. Είμαστε παράγοντες της αλλαγής. Η δουλειά μας είναι να αλλάξουμε τον ΟΗΕ – και, μέσω αυτού, τον κόσμο”. – Ban Ki-moon, Γενικός Γραμματέας Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών

Την πλειονότητα των φορών, φανταζόμαστε τους διπλωμάτες ως ενήλικους, έμπειρους ανθρώπους που διεξάγουν συζητήσεις ή διαπραγματεύσεις στον πασίγνωστο χώρο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Ωστόσο, η διπλωματία είναι τέχνη και η επιβολή της αλλαγής στον κόσμο δεν ανήκει μόνο στα χέρια ορισμένων.

Την τέχνη αυτή και την επιθυμία για αλλαγή προσπαθεί να διδάξει και να ενσταλλάξει στους νέους αντίστοιχα, το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, μια προσομοίωση του συνεδρίου που διεξάγεται μία φορά το χρόνο στα Ηνωμένα Έθνη. Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή 23, 24 και 25 Οκτωβρίου, η 18μελής ομάδα του σχολείου μας βρέθηκε, για τη διεξαγωγή αυτού του συνεδρίου, στη Γερμανική Σχολή Αθηνών, όπου εκπροσώπησε με μεγάλη επιτυχία δύο σημαντικότατες για τις διαπραγματεύσεις χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Εκεί, οι εκπρόσωποί μας χωρίστηκαν σε διάφορες επιτροπές για να συζητήσουν θέματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος, όπως το ζήτημα της παρακολούθησης των πολιτών από τις κυβερνήσεις, της παροχής βοήθειας σε ανθρώπους με αναπηρίες και του Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ και της Συρίας. Σε κάθε επιτροπή έλαβε χώρα αρχικά η δημιουργία συμμαχιών και στη συνέχεια, η σύνταξη ενός επίσημου εγγράφου από κάθε συμμαχία, με σκοπό την εύρεση και πρόταση για το κάθε ζήτημα, λύσεων, σύμφωνων πάντα με την ξεχωριστή πολιτική του κάθε κράτους, ενώ ακολούθησε το λεγόμενο “ντιμπέιτ” πάνω στο κάθε έγγραφο ξεχωριστά, με τους εκπροσώπους των χωρών να μιλούν είτε υπέρ είτε κατά του εγγράφου που εξετάζεται, να στέλνουν διορθώσεις και τελικά, να ψηφίζουν για την προτιμώμενη έκβαση.IMG_0852

Ωστόσο, για τη διεξαγωγή ενός καρποφόρου συνεδρίου είναι απαραίτητη και η καλή προετοιμασία όλων των διπλωματών. Έτσι, μέσα από την προσωπική τους προετοιμασία, οι μαθητές και οι μαθήτριες – εκπρόσωποι, κάνοντας έρευνα για κάθε ένα από τα τρία θέματα, τα οποία καλούνται να συζητήσουν, καταγράφοντας την πολιτική της χώρας τους, τις προτεινόμενες λύσεις και όχι μόνο, ενημερώνονται και μαθαίνουν για τον κόσμο, αποκτώντας μια πιο σφαιρική γνώση και μια καλύτερη αντίληψη των διεθνών συνθηκών και του τρόπου με τον οποίο γίνονται οι συμφωνίες μεταξύ των διάφορων κρατών.

Πέρα από αυτά, το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών αποτελεί από μόνο του μια συναρπαστική εμπειρία, που μυεί τον νέο στον κόσμο των διπλωματών, του μαθαίνει τη χρήση και την αξιοποίηση αυτής της τέχνης και του δίνει μια γεύση του πως λειτουργεί ο πραγματικός Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών. Επιπλέον, δημιουργεί στο άτομο την επιθυμία να αλλάξει τον κόσμο στον οποίο ζει, αποδεικνύοντας του ότι στην πραγματικότητα ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να επέλθει η βελτίωση του συστήματος στο οποίο ζούμε, είναι η αλλαγή της προσωπικής στάσης του καθενός. Γιατί, όπως έχει ειπωθεί χιλιάδες φορές, πρέπει να γίνουμε η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο – και δεν είναι το πρόσωπο που είπε αυτές τις λέξεις που μετράει, όσο η εφαρμογή αυτών των λόγων στη ζωή μας και η έμπνευση που απορρέει από αυτά.

Advertisements
This entry was published on Νοέμβριος 6, 2015 at 7:57 ΜΜ and is filed under Αρχική Σελίδα. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.
Αρέσει σε %d bloggers: